Др Ђорђе М.
Ђурић је рођен 12. маја 1936. године у Черевићу, општина Беочин. Основну
школу је завршио у Черевићу и Беочину (1952) а учитељску у Сремским Карловцима
(1957). Студије психологије завршио је на Филозофском факултету у Београду
(1961). На истом факултету је магистрирао («Етнички стереотипи
ученика на крају основног образовања»),
1969. и одбранио докторску дисертацију
(«Психолошка структура етничких ставова деце и родитеља у
различитим националним срединама Војводине»), 1978. године. Био је на
стручном усавршавању у иностранству: у
Међународном бироу за
образовање (БИЕ) у
Женеви, на
Универзитету Монтреал и Универзитету Квебек у
Монтреалу и у Центру за истраживање и иновације у образовању (ЦЕРИ), ОЕЦД) у
Паризу.
Радио је најпре као стручни
сарадник за психологију у Заводу за унапређење општег и стручног образовања АПВ
и у допунском радном односу као први школски психолог Огледне основне школе «Ђорђе
Натошевић» у Новом Саду (1961-67). На Вишој педагошкој школи (1967-75) и на
Педагошкој академији (1975-78) у Новом Саду, у звању професора више школе,
предавао је развојну и педагошку психологију. На Факултету физичке културе биран
је у звање доцента и ванредног професора за предмете развојне и педагошке
психологије и психологије спорта (1979-83), а на Филозофском факултету у Новом
Саду, постаје редовни професор социјалне, генетичке и педагошке психологије
(1983-94). Оснивањем Учитељског факултета у Сомбору, прелази на ову
високошколску установу у звању редовног професора педагошке и социјалне
психологије (1994-2001). Као професор по позиву, предавао је социјалну
психологију на Филозофском факултету у Скопљу (1984/85).
Професор Ђурић је учествовао у
тринаест научних пројеката, од тога у седам као носилац. Проучавао је нарочито
следеће образовне и психолошке проблеме: а) етничке ставове, етнички и културни
идентитет, заједничко васпитање ученика различитих националности, личност у
вишекултурном друштву и мултикултурализам у образовању; б) упознавање и праћење
индивидуалног развоја ученика, склоп особина личности и ефикасно учење,
диференцијацију и индивидуализацију наставе;
в) системска питања образовања: продужено основно образовање у 9. и 10. разреду,
факултетско образовање и усавршавање учитеља, психолошко образовање наставника,
школску психолошко-педагошку службу, утицај образовања на прелазак младих у рад,
утицај систематског
телесног вежбања на особине и ставове младих.
Као аутор или коаутор, објавио је
велики број научних и стручних радова, међу којима више монографија, обимнијих
студија, уџбеника и приручника (32), преко сто научних и стручних чланака и
расправа, више приказа, превода и рецензија. Учествовао је на великом броју
научних и стручних скупова националног и међународног карактера
у земљи, као и у иностранству (Париз, Милано-Бергамо, Едмонтон,
Монтреал, Салцбург, Амстердам-Нордвијкерхарт,
Есен, Москва, Љубљана, Загреб, Сарајево, Скопље).
Др Ђорђе Ђурић је био уредник у
редакцији часописа «Психологија», (Београд, 1979-80) и главни и одговорни
уредник часописа «Норма» (Сомбор, 1995-98). Обављао је функције председника
Просветног савета Војводине (1982-89), југословенског делегата у Центру за
истраживања и иновације у образовању (ЦЕРИ, ОЕЦД) у Паризу (1987-89) и
председника Друштва психолога Србије. Биран је више пута за члана
Наставно-научног већа и Савета Универзитета у Новом Саду (1994-2001), као и за
члана више експертских група за област психологије
и образовање учитеља. Био је шеф Одсека за психологију Филозофског
факултета у Новом Саду, продекан за науку (1996-98) и декан Учитељског факултета
у Сомбору (2001). За монографију «Психолошка структура етничких ставова младих»
добио је награду «Др Борислав Стевановић» за научни допринос развоју психологије
у Србији (1980).